Battlefield 1

Battlefield 1 Incursions: Neues Release mit vielen neuen Features und neue Invites

DICE hat heute wie versprochen ein neues Release der Battlefield 1 Incursions Closed Alpha mit vielen neuen Features veröffentlicht. Unter anderem ist es nun möglich Matches über den Matchmaker zu joinen und sich erneut in eine Partie zu klicken, sofern man einen Disconnect hatte.

Des Weiteren gibt es ein neues Ping System, das man über die Commorose erreicht. Es soll damit möglich sein Spieler des eigenen Teams über Gefahren zu informieren. Auch an den Klassen Kits hat DICE Änderungen vorgenommen und manche Waffen anders verteilt. Die wohl wichtigste Änderung an den Waffen betrifft den Mörser. Dessen Schaden hat zu sehr gestreut.

Änderungen an der bisher einzig verfügbaren Map gibt es auch. Die Position der Field Gun an der Flagge C wurde geändert und ein Fehler behoben, bei dem Flaggen in der zweiten Hälfte zu schnell erobert werden konnten.

Mit dem bereits verfügbaren Update und knapp 250 Megabyte großen Update sind außerdem wieder die 120Hz Server im Test und das Nametag von feindlichen Spielern wurde entfernt.

Wer noch keinen Zugang zur Battlefield 1 Incursions Alpha hat, sollte heute am spätend Abend in jedem Fall sein Postfach in den Augen behalten. Producer David Sirland hat nämlich bekanntgegeben, das neue Invites fest geplant sind.

Changenotes: Battlefield 1 Incursions Closed Alpha Release 2

JOINFLOW

  • Matchmaking
    • We are removing the server browser in favor of a matchmaker. Hopefully the joining experience will feel a little better – but the matchmaker will not take skill into calculation just yet (but neither did the server browser).
  • Rejoin
    • If you disconnect or get disconnected from a match, you should now be able to rejoin by matchmaking again. You will be “locked” to that specific match until it is over.

TEAMWORK

  • We’re adding a new “Ping System” accessed through the commorose. With today’s update there is only one ping type available – Danger. It places an in-world icon where you aim. This is the very first iteration of the new feature, and we understand it needs a lot of tweaking. Please provide feedback! Also – what other pings would you like to see? For now this completely replaces the original commorose.
  • Changed the skull icon for revivable players to be their kit icon. This will help medics determine if it is worth the risk to go for a revive or not.

KITS & VEHICLES

  • Fixed an issue where the Raid Leader would not start regenerating health immediately after a kill (Rank 3 ability).
  • Swapped out the Sjogren primary weapon to the 12g Automatic Extended for Raid Leader.
  • Removed excess melee weapons from all kits.
  • Removed shockwave damage from mortar shell.
  • Disabled active and cooldown states for abilities until properly set up.

MAPS & MODES

  • Changed position of Field Gun near the C flag.
  • Fixed an issue where home flag capture speed modifiers would not switch properly after half-time
  • Feedback on match length indicates that matches are too long. We can control number of sets needed to win a match on the server, and might tweak the numbers over the weekend.

GENERAL

  • Removed enemy player name from nametag when player is close enough (the icon still shows).
  • We will attempt to run the servers at 120hz again.

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      maxx
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